توزیع ۲۲ هزار تن انواع کود‌های یارانه‌ای بین کشاورزان خراسان رضوی طی سال جاری آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی | افزایش ۱۷ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان سودای صعود در روز‌های رکود بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد خسارت در بخش کشاورزی بر اثر سیلاب در مشهد دعوت از نیروگاه‌ها برای عرضه برق تولیدی در بورس راه‌اندازی سامانه جدید عرضه خودرو‌های برقی | شروع ثبت نام از فردا + لینک (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام حجت به طلافروشان | یک توصیه به مردم: طلای خود را از طلافروشی‌های متصل به سامانه بخرید زمان بعدی حراج شمش طلا مشخص شد + جزئیات و مشخصات شمش طلای استاندارد یکصدوشانزدهمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در مشهد برگزار شد ریزش دلار به کانال ۵۷ هزار تومان | حباب سکه چقدر شد؟ + جدول (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی فایل‌های اجاره در خیابان امام رضا (ع) مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات استاندار خراسان‌رضوی درباره تعیین میزان خسارت‌های ناشی از سیلاب در استان اعتبار ۸ هزار میلیارد تومانی بانک تعاون برای حمایت از تعاونی‌ها سهمیه سوخت کدام خودرو‌ها قطع می‌شود؟ (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) صادرات به روسیه با ریال آف‌شور | رفع تعهد ارزی صادرکنندگان چگونه انجام می‌شود؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) استاندار خراسان‌رضوی: امدادرسانی به سیل‌زدگان و انجام عملیات پیشگیرانه باید در اولویت باشد اردی‌جهنم بورس| چرا شاخص بورس در اردیبهشت نزولی شد؟ سود بانکی در بازار سیاه وام‌ها چقدر است؟ از مالیات اجرت صورت‌حساب الکترونیکی چه می‌دانید؟ | مراقب باشید سرتان کلاه نرود امنیت شغلی، معیشت و تأمین‌اجتماعی؛ مهم‌ترین دغدغه‌های کارگران چرا دولت برای مالیات، تراکنش‌های مردم را کنترل می‌کند؟ خودروی اروپایی در راه ایران + مشخصات خودرو پیش‌بینی بورس (شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | آیا بورس ریزشی می‌شود؟ پیش‌بینی قیمت خودرو برای هفته آینده | دلالان بازار نقره‌داغ شدند! (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت طلا و سکه (شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ) | کدام سیگنال نقش دلار را در بازار طلا کمرنگ کرد؟
سرخط خبرها

ادعای عجیب مدیرعامل ایران خودرو | برخی استاندارد‌های ایران در خودرو‌های خارجی، آپشن حساب می‌شود + فیلم

  • کد خبر: ۱۲۹۱۶۷
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵
ادعای عجیب مدیرعامل ایران خودرو | برخی استاندارد‌های ایران در خودرو‌های خارجی، آپشن حساب می‌شود + فیلم
مدیرعامل ایران خودرو به تازگی و در اظهاراتی عجیب بیان کرد که برخی استانداردهای ایران در خودروهای خارجی، آپشن محسوب می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرغم اجرایی نشدن تمامی موارد استاندارد‌های ۸۵ گانه در صنعت خودروسازی که چند سال پیش مصوب شده بود، مدیرعامل ایران خودرو اخیرا در اظهاراتی گفته است: «در خودرو‌های روز دنیا بسیاری از استاندارد‌هایی که ما درکشور داریم، وجود ندارد! استاندارد‌هایی که در کشور ما اجرا می‌شود، در کل دنیا جزء استاندارد‌های سخت‌گیرانه است. در واقع، برخی از استاندارد‌های ایران در خودرو‌های خارجی آپشن محسوب می‌شود.»



این موارد در حالی بیان می‌شود که طی سال‌های اخیر، سطح استاندارد ایمنی در جهان به شدت ارتقا یافته است و در کشور‌های غربی، خودرو‌های فاقد سامانه پیشرفته «ترمز گیری خودکار»، موفق به کسب نمره کامل در استاندارد تست تصادف نمی‌شوند.

همچنین سیستم پایداری الکترونیکی (ESP) نیز سال‌هاست در خودرو‌ها به شکل پیش فرض نصب می‌شود، این درحالیست که به جز تارا (به عنوان محصول پرچمدار ایران خودرو)، هیچ کدام از خودرو‌های تولیدی غیر چینی این شرکت، مجهز به ESP نیستند و تاکنون این بند از قانون استاندارد ۸۵ گانه در کشورمان اجرایی نشده است.

چندی پیش یکی از مدیران مهندسی محصول ایران خودرو از گران قیمت بودن ماژول ESP برای نصب در خودرو‌های داخلی در شرایط تحریم سخن گفت و تاکید کرد که از دی ماه قرار است با توجه به سخت گیری‌های سازمان استاندارد، این قطعه سرانجام بر روی دنا نصب شود، این درحالیست که تست‌های مهندسی دنا مجهز به ESP در سال ۹۷ انجام شده بوده و از آن زمان تاکنون، این قطعه مهم ایمنی حتی به صورت آپشن نیز در محصولات ایران خودرو (به جز تارا) ارائه نشده است.

با این اوصاف مشخص نیست که منظور مدیرعامل ایران خودرو از عدم وجود بسیاری از استاندارد‌های ایران در خودرو‌های خارجی دقیقا به چه موردی اشاره دارد، ولی آنطور که از شواهد و قرائن امر بر می‌آید، خودرو‌های تولیدی کشورمان در بسیاری موارد قادر به پشت سرگذاشتن استاندارد‌های ایمنی کشور‌های پیشرفته و حتی کشور‌های آمریکای لاتین و هند نیز نیستند.

از این رو احتمالا اشاره مدیرعامل ایران خودرو به وجود برخی ویژگی‌های بازار پسند، نظیر بدنه دو رنگ ۲۰۶ یا سقف شیشه‌ای پانورامای رانا و ۲۰۶ باشد که اساسا در راستای افزایش قیمت در خودرو‌های ایرانی نصب شده اند و به نوعی قطعه‌ای آپشنال (در مقایسه با نسخه اولیه با سقف معمولی) محسوب می‌شوند و طبیعتا نمی‌توان از چنین مواردی به عنوان استاندارد خودرو‌های ایرانی یاد کرد. به خصوص که در زمینه ایمنی، کیفیت، مصرف سوخت، قوای محرکه و بسیاری موارد دیگر، عمده تولیدات خودروسازان دولتی کشور چند دهه نسبت به رقبای مشابه در کشور‌های همسایه قدیمی‌تر هستند و با توجه به تحریم‌های سنگین صنعت خودروسازی و قیمت تمام شده خودرو‌ها نیز، امکان به روز رسانی یا جایگزینی بسیاری از پلت فرم‌های باستانی موجود در کشور عملا وجود ندارد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->